onsdag 2. februar 2011

Aller verst

Rotete yttergang..

Eg leste nettopp eit blogginnlegg om dette med å føle seg bedre etter å ha sett forskjellige tv-program.
F.eks finnes det program om samlere. Samlere - spesielt samlere med samboere - har lett for å få mykje kjeft for at dei samler så mykje, og aldri kaster. Så dukker det opp eit slikt program, og ein ser at jammen er det noen som er verre!
Så finnes det rydde-program. Folk som har det ekstremt skittent og rotete får TV'en (altså eit TV- team) til å komme og ta tak i problemet og få rydda skikkelig opp. Og vi kan sitte og se på og tenke at: OK, så har vi det rotete, men ikkje SÅ ekstremt rotete. (Det er iallfall sjelden…)
Og så har du husmorserier(eks Desperate Houswifes) (eller housemothers, som ein ikkje navngitt sønn i huset prøvde å skrive i engelskleksa si),  som får oss til å føle oss skrekkelig normale.
Eller program om grusomme sjukdommer eller fæle ulykker.




...men er det DEN mest rotete yttergangen?

Men har du tenkt på korleis det er å vera den som har det aller mest rotete? Eller den med aller mest samlemani? Eller den med den aller største kvisa på nesa, eller dei aller, aller styggaste klærne, eller den som er mest lat - av alle? Eller som har den styggaste mannen/kona. Eller dei mest ufordragelige ungene. Kva med dei?
Egentlig burde dei fått ein "award" Dei burde fått ein pokal, ein fredspris eller i det minste ein liten diplom. Tenk så godt det er for oss andre å alltid ha noen som er verre!

Tenk om ein plutselig sjøl sitter der og er verst i noko…. Ok, eg har det rotete i klesskapet mitt. Men tenk om eg er den som har det aller MEST rotete i klesskapet - av alle!? Eller den aller mest rotete yttergangen? Kor ille ville ikkje det vært?

Det er da ein kan trøste seg med at ein i det minste får alle andre til å føle seg bedre!

8 kommentarer:

  1. :)

    Uansett hvor ille man har det-eller tror man har det-vil alltid noen ha det verre. Sånt kan man trøste seg med, hvis man vil.
    Din yttergang er ikke verst. Min er verre. Til tross for at vi har 2 ganger (det må man når man har fjøs). Sjelden vi ser det gulvet, for å si det sånn, med alleslags klær og diverse fra 6 mennesker på halvannen kvadratmater..
    Nå venter jeg forresten på leserstorm fra dine lesere! :)

    SvarSlett
  2. Du skulle sett kottet vårt! Jeg konstateerte i går (på jakt etter et par sko) at det ikke er mulig å spotte hva slags gulvbellegg det er der inne...

    Luksusfellen er også et bra progtam, forresten. ☺

    SvarSlett
  3. Bondekona: Du må rekne med leserstorm nå ja. Eg har ENORMT mange lesarar! ;)

    Forresten veldig godt å høyra at vi ikkje er heilt aleine om å ha litt rot :)

    SvarSlett
  4. Har sagt det før; ER så fornøgd med tingene dine, fordi det minner om tingene mine. Og konklusjonen vert at vi er normale :)

    SvarSlett
  5. Hugs: ALT er normalt! ;) (og takk for kjekk kommentar. Trur nok ikkje eg kjem til å visa magebilder veke for veke nei - sjøl om det òg sikkert er normalt...)

    SvarSlett
  6. Hurra! Jeg har ryddig gang! I alle fall i dag. Så nå fikk du meg til å føle meg bedre! Det var en god gjerning, det!

    SvarSlett
  7. Hmmm - du fikk meg til å føle meg verre - du har ihverfall et alibi for at ting ikke er i skapet der de skal - jeg har ikke det - for her er det jeg som roter det ut - og ikke setter det inn igjen:)
    Men likevel -jeg liker godt å lese bloggen din nettopp fordi din familie minner litt om min;)

    SvarSlett
  8. Ser ikke bort i fra at jeg er den med det mest rotete klesskapet...men det går det faktisk helt fint å leve med.. Som du sier, noen må jo være verst, så den kan jeg ta ..

    SvarSlett