fredag 12. november 2010

Hjernekirurg eller tannlege

Vi hadde planer for minstajenta.

Siden ingen av gutane har vist interesse innen legevitenskapen, så har vi tenkt at søstera får ta seg av høgare utdanning innan dette faget. Egentlig hadde vi sett for oss hjernekirurg.
Det hadde vært noe briefet med blant venner og kolleger!

Nå kan det imidlertid virke som om ho er meir interessert i kjeveortopedi eller odontologi.
Ja, ja, det kan vel gå det og.
Nå ser eg at broren bør vera litt meir behjelpelig når det skal praktiseres litt odontololgi her i huset.

Kjekt ord, forresten. Odontologi. Litt stiligere enn tannlege, iallfall.


Syns du vi legger litt mykje press på jenta vår når vi forlanger såpass, eller er det vanlig at foreldre legg lista høg for sine barn?

7 kommentarer:

  1. Det skulle da bare mangle. Minst et av barna bør bli lege/tannlege spør du meg. Lag rørlegger og snekker ut av de andre, og livet blir betraktelig bedre for alle:)

    SvarSlett
  2. Selvfølgelig må man styre barna inn på rett spor så tidlig som mulig! Og hun her har helt tydelig medfødt odontologitalent! ;o)

    SvarSlett
  3. Selvfølgelig må man forvente litt av ungene!! Sønnen min skal bli marinejeger! Datteren skal overta fotostudioet mitt og bli verdenskjent fotograf! Nå har jeg fôra på dem i så mange år, at litt må da jeg få bestemme!!
    Lykke til med utdanning av datteren!!
    God helg :)

    SvarSlett
  4. Bra å ha planene klare. Man må begynne tidlig om man skal bli riktig dyktig. Sjuåringen vår ville lenge bli jordmor....det har vi ikke øvd noe på.

    SvarSlett
  5. Hun ser jammen klar ut!
    Bomullsdottene er til og med på plass, ser jeg..
    Klart vi skal ha forhåpninger og forventninger!
    Uten press, selvfølgelig..
    Her har jeg en tenåring som har visst han skulle bli baker fra han var 5 år gammel.
    Passer meg glimrende!
    Av de andre mååå jo minst 1 bli bonde.
    Så var det å fordele sykepleier og snekker på de andre..
    :)

    SvarSlett
  6. Selvfølgelig skal du legge lista høyt! Hva har man ellers barn til? Her skal de bli advokat, statsminister, fiskeriminister og nevrokirurg.

    SvarSlett
  7. Her må det heilt klart siktast høgt, både hjernekirurg og musiker!

    SvarSlett