mandag 7. mars 2016

Tester expat-tilværelsen

Det viste seg å bli for travel å blogge samtidig som ein skulle vera husmor på fulltid. Derfor tester eg nå ut kombinasjonen blogging og expat.
Etter å ha vært permittert ei god stund var der vanskelig å sei nei til ein kortvarig jobb i Singapore. Eg som aldri har vært utenfor Europa skulle plutselig reise aleine langtlangt vekk frå heimen. Egentlig skulle eg ikkje reise aleine - vi er ca 9 som skal jobbe her fra min arbeidsplass, men det blei nå eingang sånn. Og for å gjere ei potensielt lang hisorie litt kortere; eg kom meg ned heilskinna, etter å ha spurta frå gate til gate pga forsinka fly (forsinkelser i Haugesund og Oslo på fredag morgen pga snø i Oslo på torsdag) og bilen som skulle plukke meg opp når eg endelig var vel framme i Singapore klarte å kjøre fra meg for han hadde tatt med seg ein kollega (som eg forøvrig ikkje kjenner - og han kjenner ikkje meg...som sikkert trudde at eg ikkje rakk det flyet...) og kjørt til leilighetshotellet.

Men etter eg at eg ankom tidlig i går så sat eg ved bassengkanten, i 34 grader og høg luftfuktighet og lurte fælt på korleis eg skulle overleve å jobbe her nede, eg som er skapt for vestlandske hauststormar. Ved bassengkanten skulle eg klar å overleve ei god stund. Og inne, i kjølige luftkondisjonerte rom skal eg overleve.
Men eg trur jobben eg skal gjera her krever at vi går ut og kikker på noen greier. Med kjeledress, hjelm, vernesko og vernebriller...i 34 grader og sol. Første dagene blir bare mykje introduksjoner, så vi holder oss mest inne i kjølige kontorer og møterom. Prøvelsene gjennstår...
Hvis eg overlever kommer det kanskje et nytt blogginnlegg om ei lita stund.
Bilde blei det visst ikkje. Dåke får google Singapore - så får dåke ein viss ide koss eg har det.



2 kommentarer: