søndag 27. februar 2011

Gamle minner og god frokost

Desse videokassettene inneholder mange gode minner frå når gutane var små. I tillegg til store mengder med vegger, tak, gulv, asfalt og flakkende uklar filming. Fordi kameramannen ikkje alltid visste kva tid kameraet var av og kva tid det var på.
Nå er kassettene digitalisert (innholdet altså), og det er utrolig kjekt å kunne hente opp desse gamle glimta på pc'en.
Spesielt dei glimta når ungene dukker opp i skjermbildet. Eg kan styre begeistringen min for lange sekvenser med gulv eller asfalt.
Og så kan du kanskje lure på kvifor denne jobben skjer midt oppi frokostbordet?

Ingen fullgod forklaring på dette, men vi tar ikkje av bordet før gutane har stått opp og fått i seg mat, og ein kan vel sei at det kan gå lang tid før så skjer.




Men eg ser i ettertid at frokostbordet ikkje er egnet som arbeidsbord - når det er mat på det.

Ellers har sikkert mine aller mest trofaste lesarar observert at det har gått nokre dagar sidan sist?
Eg har ingen fullgod forklaring på det heller. Anna enn at eg prøver å tilbringe litt mindre tid med PC'en. Og da blir det nødvendigvis mindre blogging. Ikkje har eg lest og kommentert andre blogger heller. Det går nok mot ei nedtrapping nå mot våren. Men eg skal prøve å ta noen blogg-økter innimellom. Det hender jo at været tillater at vi sitter inne sjøl om det er vår. Også her på vestlandet...
Ha ein fin vinterferie! Dei som kan tillate seg sånt...

7 kommentarer:

  1. Jeg har jo vinterferie året rundt! Men i morra er gutta hjemme også:) Skulle fått digitalisert våre videofilmer også, ja...

    SvarSlett
  2. Vi har også arbeidsplasser av den typen! Forøvrig vil jeg si jeg beundrer viljestyrken til å holde seg litt unna verdsveva. Jobber med saken selv... ;o)

    SvarSlett
  3. Åhr, det skulle jeg også gjort...

    Godt å se deg tilbake.
    :)

    SvarSlett
  4. Der var du! Eg har mange kassettar med gode musikkopptak, kanskje eg skulle digitalisera dei? Travelt med all den der spolinga...

    SvarSlett
  5. Ja, litt inaktiv periode her også. Men det er jo greit :) Og har dere gort digitaliseringsjobben sjøl? Er det mye styr???? Jeg vurderer å få noen til å gjøre det....

    SvarSlett
  6. Har nokre sånne opptak eg også, bortimot 20 år gamle ...
    Trudde du var på vinterferie eg.. Kjekt at du er tilbake.

    SvarSlett
  7. Nikker gjenkjennende til det der "kameramannen ikke alltid visste når kameraet var av eller på". Kul duk, ja det la jeg merke til. ☺

    SvarSlett