søndag 18. juli 2010

Blåe bæsjebleier

Blåbærsesongen er godt i gang, og blåbær er godt! Syns også minstajentå.

Ikkje bare er det bra med blåbær fordi det er sunt, fult av antioksidanter og det som værre er (bedre...)
Men det å plukke opp eit og eit blåbær er også med på å trene opp finmotorikken til desse søte små fingrene.

Foreløpig er finmotorikken på opptreningsstadiet. Mange blåbær datt ned på terrassen, noko som kom godt til syne på sokker og bukser til den samme jenta etter at ho vart satt ned på denne terrassen...
Nå skal eg lese meg opp på tema: "korleis fjerne blåbærflekker frå kler".

Men dei fleste av bæra fekk ho, ved hjelp av finmotorikken sin, stappa inn i munnen. Dette kom i etterkant til syne i bæsjebleia...

4 kommentarer:

  1. Åh - er blåbæra allerede her?! Fantastisk!
    Bæra er ikke så vanskelig å fjerne nå til dags? Med dagens innholdsrike vaskemidler, mener jeg... Det er jo ikke måte på alt de kan fjerne. Husker da Emilie var lita: Alt man fikk banan på=ødelagt. Det er ikke lenger et problem. Omo, vett du!
    Ha en fin-fin dag Ingrid (og Roald) + alle ungene!

    SvarSlett
  2. Godt igang, sier du... da vet jeg hva vi skal gjøre idag! O, hvilken lykke for liten og stor: blåbær!

    Nei, skriver ikke egentlig selvbiografisk, men opplever at jeg skriver mye av meg selv og egne opplevelser inn i teksten. Det gjør sikkert alle som skriver skjønnlitterært. Dessverre er min mor et "haunting" kapittel. Som om hjertet ikke klarer å akseptere at en mor ikke vil ha med sitt eget barn å gjøre. Selv om det barnet er 41 :) Nå tenker jeg at jeg skal legge henne igjen i denne boken; ihvertfall forsøke.

    Kos dere alle med blåbær, håper vi finner noen selv!

    SvarSlett
  3. Litt blåe flekkar høyrer med til sommaren!

    SvarSlett
  4. Ser deilig ut... Og nå fikk jeg lyst på hjemmelaget brød med ditto blåbærsyltetøy... Det er godt, det!

    SvarSlett