fredag 16. juli 2010

Avocado

Elise er veldig glad i avocado.

Avocado er svindyrt! (iallfall ganske dyrt for oss med normale inntekter og ingen rike onkler/tanter som vi kan/har arvet millionbeløp av)

Men avocado er så sunt at vi foreldre gjerne jobber overtid for at minstejenta skal få i seg alle desse sunne tingene som finnes i avocado.

Og så piffer vi opp smaken med litt sitron, som er ei sitrusfrukt, som babyer ikkje skal spise..? Foreløpig ser ho sunn og frisk ut, så vi fortsetter med sitrona ei stund til...

Når vi har jobbet ekstra mykje overtid, eller når skattepengene kommer i bøtter og spann, da spanderer vi voksne også på oss litt avocado. Avocadoen spises med andakt. Sammen med litt sitron.. På sjeva. Med egg og/eller skinkepålegg.
Nam!

6 kommentarer:

  1. Mhm (nikker) - avocado må nytes saaakte, saaakte. Har alltid lyst på det når jeg er i butikken og mannen sier alltid at "ja, det er bare å kjøpe" (snill som han er), men kr. 14,00 for én avocado, hvor halvparten er en gigantisk nøtt (eller frø)? Nyter synet av deres ihvertfall!

    Du har en glitrende blogg!
    Tror jeg må følge litt med...
    Kos dere!

    SvarSlett
  2. Heisan;-) Eg såg deg ikkje på vikjo, mest fordi me ikkje drog lenger enn til Litlabø. Der har me felles kjende, fekk eg kartlagt. Stikkord: Fotoklubben. Og Øystein. Og avacado er knallgodt!

    SvarSlett
  3. Har en avocadoplante jeg, men den bærer ikke frukter..ennå..?
    Plantet en av de store steinene inni, det gikk laaaang tid, men så begynte den faktisk å spire. Dette var i fjor, den står litt i stampe i år, men hvem vet, kanskje begynner den å blomstre?

    SvarSlett
  4. ... avokado med kaviar. Jeg elsker avokado. Både med sitron, kaviar og al naturalia. Men som du sier: Steindyrt.... Bokstavelig talt. (Hva i all verden gjør jeg oppe på denne tiden av døgnet???? Natta!)

    SvarSlett
  5. Mmmmm - avocado er utrolig godt - advocado som minstemann kaller det med stor overbevisning.
    Godt og dyrt - men må man, så må man:))

    SvarSlett
  6. Avocado har vi faktisk ikke introdusert for vesla ennå. Men kan tenke meg at det ville vært en slager - ho spiser det meste.
    Da vi bodde i Tanzania, var avocado kjempe-lett å få tak i - ramla ned fra trærne...

    SvarSlett